antradienis, rugsėjo 11, 2007

Krikštynos. Pareina.

Penkiolikmetis kūnas pasileidžia nuo kalno. Priekyje iš kaži kur išnyra betoninė siena. Dvi akytės ją pamato. Be abejo, pamatyti neužtenka – abiejų rankų lūžiai, kairės akies mįslingas dingimas, apsilankymas reanimacijos skyriuje bei didžiųjų smegenų pusrutulių apsikeitimas vietomis – tai tik nedidelė jo nuotykių dalis... Senos geros krikštynos, sušunkate?! Ne, nė velnio, Jūs klystate – visa tai jau praeityje. Tokios krikštynos būdavo ne tik prie sovietų, bet dar ir visai neseniai – prie Mieželio.

Įsivaizduokite velykas be kiaušinių, Kalėdas be „Vieno namuose“ palikto M. Caulkin‘o, vasario 16-ąją be šiek tiek padauginusio dėdės Virgio, keiksnojančio valdžią. Sakote, taip nebūna? Ką gi, ir mes netikėjome, kad išauš krikštynų rytas be vandenilinės bombos saliuto. Mokytojų tarybos sprendimu, šįmet, pirmą kartą nuo Liberijos nepriklausomybės paskelbimo 1848-aisiais, krikštynų diena suluošinta - visiškai nebelieka rytinės dalies. Negana to, vakarinėje dalyje nebeišvysime fuksų medžioklės su varovais ant licėjaus stogo (pernai pirmąsyk buvo pasitelktos dar ir rankinės granatos), nebebus ir tarsi iš pabūklų iššautų pasiutusių karvių, lekiančių tiesiai į nieko nenujaučiančius pirmakursius 74 km/h greičiu. Nepatikėsite, bet tradicinio bėgimo nuo įniršusių bulių licėjaus koridoriais bei kompiuterinio žaidimo „Counter-Strike“ gyvos inscenizacijos šiais metais taip pat nuspręsta atsisakyti!!! O, šventieji Trano bakenbardai!

Išgirdę šią naujieną, nusprendėme pasivaikščioti licėjaus koridoriais ir paklausinėti tūlų licėistų, kaip jie vertina šiuos pokyčius:

- Šiųmetinės krikštynos bus kaip iškastruotas katinas – noriu, bet negaliu. – Žodžių į vatą nevyniojo vienas trečiakursis.

- Tai jau pernai link šito buvo einama. Tik aš niekaip nesuprantu: ką blogo padarė rytinė dalis? – Nusprendė paatvirauti kitas trečiakursis. (Tikrai, ir mes to nesuprantame – bulių išdaužti langai buvo kaip mat apvynioti „lipneške“, o sienos, prie kurių šaudyti fuksai, dar tą patį savaitgalį buvo užtinkuotos ir perdažytos. Be to, visur kabėjo įspėjamoji juosta „kabelis“.)

Vienas iš trijų išdrįsusių savo nuomonę išreikšti fuksų – kiti tuo metu žaidė šachmatais, kurių nebėra – minėjo štai ką:

- Mano sesuo, pernai palikusi licėjų, sakė, kad krikštynos paprastai būna linksmiausias metų renginys ir kad jis vėliau prisimenamas visą gyvenimą. Nuo pat rugsėjo pirmosios laukiau šio renginio! (Taip! Štai tokius ir paskiria į Grifų Gūžtą...)

Sunku kol kas įsivaizduoti ateinančią šventę. Gal vis tik šie pokyčiai išeis į gerą. Bet... Jokio kėlimosi su gaidžiais, jokio važiavimo į mokyklą pirmuoju autobusu, jokių astmos ir epilepsijos priepuolių išvydus licėjų ir rūsčiai nusiteikusius ketvirtakursius, jokių fuksus sutrypti bandančių žemaitukų, jokių LP (Livetos ir Petro Kazlauskų), savo dainomis bandančių padrąsinti pasmerktuosius, ir, žinoma, jokios vandenilinės bombos... Krikštynos mirė. Tegyvuoja „krikštynos“. Ar kaip tai reikia dabar vadinti.

Įspėjimas: Jei Jūs esate gana konservatyvių pažiūrų mokytojas/mokinys, arba Jūs nelabai suprantate netradicinį humorą, tuomet tai, ką mes parašėme Jus neabejotinai papiktins. Atsiprašome už tai. Straipsnio tikslas – perteikti šiek tiek perdėtą licėjaus administracijos požiūrį į tai, kas vyksta krikštynų metu. Nenorėjome nieko įžeisti.

Mantas NeVandenilinė
Žilvinas LeBomba

34 Komentarai (-ų):

Anonymous yf rašė...

ei, aš žinok tavęs nelabai mėgstu, bet čia išties šauniai suraitei,)

2007 m. rugsėjo 13 d. 00:23  
Blogger MJF rašė...

Cia manes nemegsti ar Manto? :]

2007 m. rugsėjo 13 d. 20:48  
Blogger mehheh rašė...

Juk mes esam viena, Žilvinai.

2007 m. rugsėjo 13 d. 21:49  
Anonymous MJF rašė...

kazkaip NEMAloniai nuskambejo... nezinau, ar derejo tau tai pareikst ;]

2007 m. rugsėjo 16 d. 19:08  
Blogger Tumas rašė...

man tai juokingai jus paraset, bet, kad niekas neatsizvelgia i jusu netiosiogini streika.

2007 m. rugsėjo 20 d. 17:26  
Blogger Karolis rašė...

taip. juokinga.

2007 m. rugsėjo 21 d. 12:53  
Anonymous nule kuri nori tapti fuxe!.. rašė...

butu juokinga, jei nebutu graudu...prasau, visi kas galite gelbekite krikstynas!..

2007 m. rugsėjo 21 d. 15:55  
Blogger Anchitonas rašė...

Autorius pašalino šį komentarą.

2007 m. rugsėjo 21 d. 21:36  
Blogger Anchitonas rašė...

Ar baigsit jūs vieną sykį su tais savo vėjais apie neįvyksiančias, sufabrikuotas, iš visų Licėjaus planų ir archyvų išbrauktas krikštynas. Viskas patvirtinta, viskas vyksta, viskas bus.

2007 m. rugsėjo 21 d. 21:50  
Blogger mehheh rašė...

Mhm, Tomai, čia mums su Žilvinu taikai ar tai mergaitei?.. Beje, Tavo TB'kiškas laptop'as Tau ryškiai ne į gerą.

2007 m. rugsėjo 21 d. 22:35  
Blogger Anchitonas rašė...

Autorius pašalino šį komentarą.

2007 m. rugsėjo 22 d. 18:54  
Blogger Anchitonas rašė...

Aš apie visokius "prasau, visi kas galite gelbekite krikstynas!" bei gandus, kad Krikštynų nebus, Saulius tyčia stengiasi sužlugdyti Licėjų ir pan. Tai, ką jūs parašėte čia jau jūsų reikalas, kuriem velniam tai man neigti - jūsų pasvarstymai, jūsų nuomonė, pagal mane, gana paviršutiniški, bet tai čia jau jokios tiesioginės reikšmės neturi, dėl požiūrių nesiginčijama. (kalbėjomės gi jau daug sykių, ką aš manau apie tokius dalykus kaip popsiuką per Kiemelį FM, ar ką nors įvairiau, pomidorų padažą kaip Krikštynų esmę, ar iš jų padarymą ko nors svaresnio ir t.t.t., ateinančiuose Anduose pabandysiu tai plačiau aprašyt).

2007 m. rugsėjo 22 d. 18:56  
Blogger Don rašė...

As tai nelabai supratau tos dalies kur apie liberija ir karves lekiancias 73km/h greiciu... O siaip man atrodo kad klausti ne ketvirtakursiu nuomones yra tas pats kas prasyti amerikiecio parodyti zemelapyje Lietuva. nieko pries si straipsni neturiu nes vien blogo ideja yra dienorastis kuriame ir turi virti aistros ir intrigos :)

2007 m. rugsėjo 22 d. 22:08  
Blogger Don rašė...

pamirsau pridurti apie ta amerika ir lietuva zemelapyje. Tai turejau omeny kad neverta klausti zmoniu apie tai, apie ka jie visiskai nesuvokia esamos situacijos

2007 m. rugsėjo 22 d. 22:10  
Blogger MJF rašė...

atvirai tariant, as manau, kad tie zmones (jie, beje, norejo likti neivardintais) neblogai supranta esme. Nors ir ne ketvirtokai.

Beje, matosi, kad [b]kazkas[/b] aiskiai nepritaria straipsniui. Jis isnyko antradieni po pietu nuo stendo foje, taip pat ketvirtadieni pries tevu susirinkima...nukrito... Vos ne "Twin Peaks" arba, kaip dabar sakoma "Dinge".

2007 m. rugsėjo 23 d. 10:02  
Blogger mehheh rašė...

Uhm, Viliau? Mes nieko nenutuokiam apie susiklosčiusią situaciją?.. Kas ėjo rinkti pirmokų parašų? Kas ėjo šnekėtis su direktoriumi dėl rytinės dalies? Posėdyje, kuriame buvo spręstas krikštynų klausimas taip pat dalyvavo tik trečiakursis ir antrakursė.

Tuomet, kai buvo parašytas straipsnis ir dar nebuvo žinomi naujausi pokyčiai, ketvirtokas buvo bene tas žmogus, kuriuo mažiausiai reikėjo pasitikėti ir kuris daugiausiai skleidė įvairių klaidingų gandų.

2007 m. rugsėjo 23 d. 10:50  
Blogger Anchitonas rašė...

Taip, po susirinkimo Ketvirtokas šnekėjo, kad krikštynų nebus, bet ne apie vienetinius atvejus reikėtų kalbėti. Vien kalbant apie tą susirinkimą, iš jo girdėjau tiek skirtingų ir vos ne prieštaraujančių nuomonių, kad net keista pasidarė, kas ten galėjo nutikti, akivaizdu, kad emocijos ir asmeninė nuomonė nelabai prileidžia faktų, dėl ko aš labai džiaugiuosi, nes kitaip toks dalykas kaip tradicija/prisirišimas apskritai išnyktų nuo Žemės paviršiaus. Bendrą idėją visi čia mes neblogai nutuokiam (tik tada klausimas dėl tų pirmokų parašų, ar JIE yra tie, kurią šią situaciją geriausiai suvokia), į tą naują įdėją suėjo ir direktoriaus, ir mokytojų nuomonės, bet tai Krikštynų būsimas vaizdas tuo nesibaigės, traukinys jau nuriedėjo ir jeigu jau kalbame apie pokyčius, tai gal reikėtų ir kalbėti apie tai, kur tie pokyčiai dabar yra sprendžiami - kūrybinės grupės susirinkimuose. Tad vargu ar čia kuris iš mūsų galėtų tokia jau ramia sąžine kalbėti apie tą Susiklosčiusią Situaciją.

O dėl tos naujosios idėjos, kaip jau sakiau, požiūrio klausimas: ar nori pomidorų padažu pasimėtyti, ar ne tik.

2007 m. rugsėjo 23 d. 11:56  
Blogger vaškys rašė...

Tomai, suerzinai :)
man susidarė toks vaizdas, kad tau tavo krikštynos nepatiko ir todėl tu dabar į jas taip filosofiškai žiūri. mano krikštynos buvo žiauresnės nei jūs matėte turbūt. ir kartu daug įspūdingesnės. krikštynos, kurias aš organizavau buvo lievos. čia faktas. bet ne todėl, kad buvo per daug pilama. kasmet pilama tiek pat. nors gal ir ne. mažėja turbūt kasmet. tik tiek, kad pats apipavidalinimas mūsų buvo skurdesnis. ypač tai matėsi vakare.

ir kodėl jūs sakote, kad nereik klaust nulių? jie gi bus aukos krikštynų. vienok. vienas svarbiausių Sauliaus argumentų - nenorėčiau matyti kaip ant mano vaiko pilą šūdą. turi jis porą silpnųjų vietų, bet nežiūrėdamas jų nematysi. jos būtų tokios: niekas neketina pilti šūdo; o ar kas klausė, ko nori vaikas?

suprantu, kad atsiranda koks penketas iš šimto, kuriems nepatinka viskas ir yra šlykštu. bet tai čia yra demokratija[daugumos valdžia], ekonomika[reikia elgtis taip, kad kuo daugiau gautum naudos - kas daugiau penki patenkinti ar šimtas patenkintų?].

nesusidarykit įspūdžio, kad aš tenoriu pilstymų. bet nereik kelt tokių klausimų.

ir tavo nepasitenkinimas, kad koks nors nulis sako: gelbėkit krikštynas sako vieną dalyką. tau kažkodėl nelabai rūpi ko nori tie vat padarėliai, kuriuos turite paverst licėistais. tau labiau rūpi įgyvendint savo kolosalias idėjas ar ką čia. sukurti idealų pasaulį ar ką. tu įsiklausyk į tai, ko žmonės nori.

aš po rytinės dalies išėjau toks, kokie daugelis išėjo po vakarinės. ir tai buvo jėga. pasitaikė eiti koridorium, kai nieko nebuvo šalia ir kai kažkam reikėjo užbaigti medžiagas. tardymas pavyko. pusė kibiro aliejaus, maišas miltų ir kiaušinis ant galvos. nu ir nesvarbu. smagu. savotiškas pasijautimas vaiku :D kai tau nereikia per daug pergyventi apie tai kaip atrodai ar ką kiti galvoja. gali vieną dieną pasikapstyti smėlio dėžėje, pasitaškyti smėliu, pasidaryti purvo duobę su vandentiekiu ir viską ką nori, neskaičiuojant laiko ir nieko. laisvė.
gali jaustis puolamas piktų ketvirtokų ir prieš juos kovoti. kovos dvasia.
gali žiūrėti į tai, ką ketvirtokai tau rodo ir jausti jiems pagarbą.

nu aš čia kiek nerišliai ir taip toliau.

apibendrinsiu: man nepatinka, kad saulius ir kai kurie žmonės kelia klausimą "pilstymas ar nematerialieji turtai". man tai svarbiausias dalykas yra tas, kad formatas išdrąskomas.

2007 m. rugsėjo 23 d. 18:45  
Anonymous Anonimiškas rašė...

na as turbut busiu kazkur tarp vaskio ir tomo :D manau kad direktoriaus nuomone apie tai kad pilti ant zmoniu suda ir maista yra zema - nera labai motyvuota ir galbut jis net nebando ziureti is kitos, sviesiosios pilstymo puses. Dabar per susirinkimus buvo nutarta jog bus naudojamas ti vanduo ir su saiku. As manau kad tai absoliuti kvailyste - cia tas pats zeminimas tik labiau priimtinom priemonem. Manau laistyma vandeniu ir galvojima kad tai maziau zemina zmones galima palyginti su tarkim akiniu kostiumo nesiojimu ir manymu kad tada esi kietas verslininkas. Respect aiii. Ir nemanau kad butu blogiau jei fuxiukai bent patirtu tai ko niekada nepatirs ar netures laiko patirti - pasitaskys purve arba padarys keleta pritupimu griovyje. Ir apskritai manau kad direktoriui vidurinio amziaus krize ir jis viska mato pesimistiskai. Ir dar tok jausmas kad jis jaucia kazkokia itampa kad neva jei licejus daro kitaip nei kiti tai jis prastas

2007 m. rugsėjo 23 d. 21:01  
Blogger Anchitonas rašė...

Ne, Vykintai, man mano krikštynos patiko. Ypač gala, kad "rytinė" dalis yra iškeliama iš ryto - keltis penktą ryto ir patamsyje stovėti prie Licėjaus tikrai buvo viena įspūdingiausių akimirkų.

Esi teisus dėl jūsų krikštynų, kasmet pilama po ~ tiek pat, bet ~ visada tą užgoždavo ir šventę ištraukdavo scenarijaus dalis (pasirodymai etc.), pas jus ta dalis buvo silpna, tad tas mėtymas taip ir išryškėjo: neliko už ko jam slėptis.

Nuliai nėra krikštynų aukos, ši šventė - jų šventė, dėl jų daroma. Bet mane skandina toks pasakymas, kad kadangi jau šventė skirta jiems, tai ir darome taip kaip jie nori. Važiuojam į negyvenamą salą ir ten elgiamės, taip kaip mes norim, be jokių pasekmių ar priežasčių, šis atvejis - Licėjaus bendruomenės reikalas ir visa Licėjaus bendruomenė į jį įtraukta, tai viso Licėjaus dalis, tad trumparegiška būtų neatsižvelgi į tai kas Licėjui yra vertingiau, o ne tik nuliams. Paklauskit kokio šešiamečio, ar jis nori, kad būtų uždarytas į mokyklą dvylikai metų, kaži ar jis trokš entuziazmu... O dabar pabaigę ją mes džiaugiamės. Identiška situacija ir čia, jeigu jau sutariam, kad tai yra Licėjaus dalis, vargu ar nuliai, kurie dar tik varganas mėnesis čia gali suvokti, kas iš tikrųjų yra kam geriau. Sekdamas mano minėto šešiamečio pavyzdžiu be jokio PR tyrimo galiu pasakyti nulių nuomonę - jie nori brūdo per krikštynas. Aš irgi jų vietoje to norėčiau. Kalbi apie demokratiją? tai puiku tada, valdžios lygmeniu apklauskim visus šešiamečius Lietuvos gyventojus, ir jeigu 50%+1 jų nenorės eiti į mokyklą, visiem tos kartos atstovams vidurinis išsilavinimas bus uždraustas. Prašom, demokratija (daugumos principas). Ar gal pradedam šnekėti, kad mūsų nuliai jau nebe šešiamečiai, puikiai gaudosi aplinkoje ir suvokia visą sistemą Licėjaus?

"bet nereik kelt tokių klausimų"?? Čia ta prasme nusispjaut ir apie tai nediskutuoti? Let it be, let it be?

Mano nepasitenkinimo brangiosios nulės pasakymu nereikėtų taip drastiškai interpretuoti. Aš čia nei kiek nekalbu apie jų nuomonės ignoravimą ar jų nesiklausimą (ją mes, šiaip ar taip, vis tiek žinom), aš kalbu apie visus šituos vėjus/gandus/pletkus, kad Krikštynos yra išbrauktos, kad jų nebus, kad niekas nevyksta. Mane nuoširdžiai juokina tokios visiškai nepagrįstos nuotaikos. Sudalyvaukit nors vienam kūrybinės grupės pasitarime ir tada jau tai teikite...nors palauk, jeigu tie susirinkimai vyksta tai vadinasi kažkas irgi juda į priekį...hmm... Tikrai negaliu nieko žadėti ar kalbėti dėl būsimų Krikštynų kokybės, nes dėl asmeninių priežasčių visiškai nedalyvauju jų kūrime, bet nemanyčiau, jog nepasitenkinimas aptarinėjama klaidinga informacija yra kažkas paranormalaus.

Dėl rytinės dalies tai ji niekur nedingsta (jai nėra jokio pagrindo dingti - tiek pomidorų padažo, tiek vandens mėgėjai jai pritaria, tai apskritai kone vienintelė dalis, dėl kurios sutariama), tik tiek, kad ji bus po pamokų, kad tą dieną jos nedingtų.

Dėl Sauliaus nuomonės nežinau, bet asmeniškai prieš pilstymą nieko neturiu, tuo atveju, jeigu žmonės nesugeba be jo pravesti renginio. Esmė - visas tas dergimas (ryte vakare, kiemely ar prie Siemens arenos) jau ilgą laiką buvo tapęs Krikštynų esme, tik kad ji nuolat slėpėsi po pasirodymais(apie tai plačiau bandysiu kituose Anduose parašyti). Vadinkit tai dergimu, pilstymu, žeminimu ar kokiu tik norit daiktavardžiu, bet jeigu mūsų šventės esmė yra tai, turbūt visi sutiksit, kad nuo to, nepaisant jokių nulių maldavimų, Licėjui nėra gerai. Jeigu nesugebam pakrikštyti be miltų ir pomidorų padažo, tai jau kai ką sako ir apie mūsų kūrybingumą, kita vertus, sūnus visą savo gyvenimą matęs kaip jo tėvas vien tik mėšlu laukus tręšia, vargu ar taps astrofizikos profesorium, tas pats ir su mumis - kiekvienais metais matantys kaip per Krikštynas pilą brūdą ant nulių, vargu ar sugebėsime pagalvoti, kad gali būti ir kitaip. O norėtųsi. Dergimas nėra vienintelis kelias, tiesiog nemačius kitų kelių mums tai tapo tiesa, kurią mes įsimylėjome ir prie kurios prisirišome, bei dabar tai aršiai ją giname.

2007 m. rugsėjo 24 d. 20:21  
Blogger vaškys rašė...

nuliai yra tai, ką jūs paliksite. testamentas.

pilstymas nėra įdėja. tik tu, saulius, kiti bando taip ją įkalti visiems į galvas. didžiajai daugumai rengiančių krikštynas nekyla mintys tyčiotis ar kaip kitaip elgtis. greičiau pasidaryti abipusę linksmybę.
atrodytų niekas per daug nepralošia senų krikštynų atveju. tai kodėl taip aršiai jas šalinti norisi? radikaliai keisti ar dar ką daryti.

dabar kažkaip panašiai skamba:
seniau pilstėm ir šokom daug.
neseniai pilstėm daug, šokom mažiau
na ką. pamažinkim pilstymą, kad atrodytų, jog šokio daugiau.

jei aš penktadienį atėjęs pamatysiu, kad krikštynos kultūriniu lygiu nepasistumėjo ženkliai į priekį, tai tada aš tavo idealogijos nesuprantu :)

2007 m. rugsėjo 25 d. 01:41  
Blogger Tomas Tvarijonas - Anchitonas rašė...

Pilstymas yra pagrindinis sinonimas Krikštynoms, jeigu nesutinki, paklausk bet kokio nulio, kas yra Krikštynos, kaip manai ką jie visų pirma atsakys.

"didžiajai daugumai rengiančių krikštynas nekyla mintys tyčiotis ar kaip kitaip elgtis." - ??? ir tik dėl to, kad mums nekyla mintis tyčiotis, tai reiškia, kad mes ir nesityčiojam. Tu teigi tai, kad kadangi tu nesuvoki, ką darai, reiškia tu nedarai. Žiūrim į realią situaciją, o ne į kieno nors intencijas. Absurdiška teigti, kad mėtydamasis kiemelyje skraidančia lėkšte aš TIKRAI neiškulsiu lango, vien dėl to, kad aš tokios galimybės neapsvarsčiau.

"atrodytų niekas per daug nepralošia senų krikštynų atveju." - ne "atrodytų", o "man atrodo": patikėk, čia tikrai nėra bendra vienintelė nuomonė. Apie tai, kad Licėjus pralošia senųjų krikštynų dėka, apie tai, kad mes pralošiam, nes neišnaudojam tokios puikios šventės ir net nebandom į ją nors šiek tiek kūrybingiau pažiūrėti, jau daug ir ilgai rašiau čia, nesikartosiu. Jeigu jau taip labai nori , tai tvarkoj, niekas nieko nepralošia, bet užtat tikrai neišnaudojau daug daug daug galimybių. Jokio skirtumo - žodžiai skirtingi, esmė ta pati.

"pamažinkim pilstymą, kad atrodytų, jog šokio daugiau." nemanyčiau, jog taip reikėtų į visa tai pažiūrėti. Ypač turint omeny, kad viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl pačios Krikštynos buvo labiau sukoncentruotos, suspaustos yra ta, jog dvyliktokai išmėto savo potencialą rytinėje dalyje, per pertraukas, o vakarinei ir nebeužtenka (nors, tiek rytinė, tiek pertraukų dalis liko). Galima būtų teigti, kad pamažinus pilstymą, "šokio" pasimatytų daugiau, tik su ta sąlyga, jeigu pilstymą mažinam, o "šokio" kiekį/kokybę paliekam tokį patį, tačiau viso to juk esmė ir buvo, kad pamažinus pilstymą liktų daugiau idėjų/galimybių/laiko/etc. "šokiui".

"jei aš penktadienį atėjęs pamatysiu, kad krikštynos kultūriniu lygiu nepasistumėjo ženkliai į priekį, tai tada aš tavo idealogijos nesuprantu" - ta pati esmė: keistai vertini, jog Krikštynų geras pasisekimas priklauso tik ir vien tik nuo mano ar mokytojų tarybos minčių. Kažkaip į X-files'us man neša. Na..tavo reikalas, kaip manyti, tačiau taip naiviai tikėti, jog viskas žmonijos istorijoje taip momentaliai pakito viską tik ant lapo išdėsčius (naujos kultūrinės srovės, politiniai planai, moksliai išradimai........) ir neatsižvelgti į kitus veiksnius, būtent praktinius (kurie mano nuomone kaip tik yra patys svarbiausi šventės įgyvendinimui) yra, na, tiesiog ribota. Aš jau dabar matau, kad didžioji dalis ketvirtokų, kurie daro šį renginį naujom pertvarkom nepritaria. Kaži ar taip jau lengva sukurti ką nors įspūdingo, jeigu tau tai nepatinka ir esi prieš tai nusiteikęs. Pabandyk, kad ir metelius daryti tai, nuo ko tu vemi - kaži ar ištempsi, o čia dar juk niekas ir neverčia. Vien nuo šiųmetinių Krikštynų esmės vertinti idėjų gerumą arba blogumą...Tarkim, stojau į Harward'ą šiais metais - neįstojau, tai daugiau ir nebebandysiu. Keistas man tavo mąstymas šita tema. Kelias nuo idėjos iki jos įgyvendinimo tikrai nėra dvi savaitės. Asmeniškai, tikrai likčiau sužavėtas, pritrenktas ir nustebintas savo kursu, jeigu po tokių esminių pertvarkymų, likus tiek mažai laiko mes sugebėtume padaryti kažka ultra įspūdngo. Nesusitelkiam taip į vienerius metus, pabandom pažiūrėti šiek tiek toliau.

2007 m. rugsėjo 25 d. 06:30  
Anonymous Anonimiškas rašė...

just note.
senos tikros tradiciskos licejistiskos kristynos budavo renginys.ne pilstymas.pilstymo vis daugejo.nuo nezinau kada,bet neperseniausiai. netikit-paprasykit yvutes senuju lic video irasu.mano nuomone: licejistai turi parodyti nuliams,kad licejus yra kitoks nei visas likes pasaulis,ir kad licejaus krikstynos yra kazkas kita nei pilstymas.

2007 m. rugsėjo 25 d. 12:55  
Blogger vaškys rašė...

1. aš teigiu, kad niekas neketina tyčiotis. o tai nereiškia, kad nesityčios. bet tai nereiškia, kad tikimybė patyčių pamažės. žinai, kas dabar bus? moralinės patyčios. rinkis kas geriau.

tomai, kaip tu pats rašei, matai, kad tavo didžioji dalis kurso nepritaria pakeitimams. aš palaikau šiuo atveju tavo didžiąją dalį kurso. palaikau savo nuomonę. ir palaikau apskritai licėjaus nuomonę.

man asmeniškai tavo krikštynų idėja atrodo kaip utopija. iš niekur niekas neatsiras.

ir nieko mes nepralošiam anų krikštynų atveju. tu man pasakyk, kas draudžia pagal aną formatą padaryti įspūdingą reginį, kuris nenublanktų prieš pilstymą?

man nepatinka tavo argumentai. tu daug ir stilingai rašai, bet neitin gražiai. dabar gaunasi, kad priežastis, kodėl naujasis formatas yra geresnis yra ta, kad dabar pagaliau bus galima kurti kažkokį rimtą performansą. dar kartą klausiu: o kas anksčiau neleido? [bijau nukrypti prie visuomeninių klausimų, nes prasidės "sužvėrėję ketvirtokai", "viskas priklauso nuo žmonių, kurie rengia" ir t.t.]

nevertinu aš taip, kaip tu sakai. tiesiog man nepatinka bėgimas į krūmus. kokio velnio primesti savo valią, jei po to nusiplauni ir kitiems palieki tai tvarkyti. visiškai nelogiškai tavo aršumas skamba, kai tu stebi iš šalies ir realiai nieko nedarai. ar tai logiška, kad idėjos didieji šalininkai palieka tą idėją išpildyti jos priešininkams? kodėl tu nedarai to renginio. savo renginio. nes dabar daugumai jis bus svetimas.


pabandymas pažiūrėti toliau. na žvelgiu. ir ką aš matau: penkioliką rugsėjo pirmųjų. žinai, kas dar labai blogai šiose krikštynose. kad ir kaip bebūtų, tas pyliojimas buvo svarbus ne vien tik dėl "pasityčiojimo". realiai tai buvo vienas iš krikštynų skiriamųjų bruožų. dabar įsivaizduok: krikštynos - koncertas; mediumas - koncertas; karnavalas - koncertas; menų savaitė/sparnai - koncertas. nuostabi ateities vizija.


----




dėl yvu senų video - pamenu visą zelionkėm ar kuom nutepliotą jurkevičiaus veidą + pamenu, kad ten iš senų laikų video tikrai nedaug.

2007 m. rugsėjo 26 d. 01:01  
Anonymous Anonimiškas rašė...

senu video yra pakankamai.pasaulis nesibaigia youtube.
beje.ka rekies:zelionke ar gyvuliu mesla,ju vidinius organus ir siaip viksrus?..

2007 m. rugsėjo 26 d. 20:12  
Anonymous Anonimiškas rašė...

just note #2.
cia ne nuomone, o (kiek tai imanoma) objektyvus vertinimas atsiribojant nuo savo isitikinimu.
tomo argumentai skamba itikinamiau ir logiskiau nei vaskio.no,really.

2007 m. rugsėjo 26 d. 20:18  
Blogger mehheh rašė...

Oho, pagaliau užvirė ganėtinai konstruktyvi diskusiją. =')

Keletas pastebėjimų:

Tomai, jei krikštynos bus prastos, tai kaltės Jūsų kursas vien dėl to, jog pakeistas formatas, nelabai galės nusimesti, nes vis tik jomis pradėta rūpintis, mano nuomone, gerokai per vėlai. No offense. :P Tiesa, puikiai suprantu, jog imtis darbo "iš pareigos", kai pats nepritari pokyčiams ir idėjoms yra gerokai sunkiau, nei kad būdavo anksčiau. =)

Be to, minėjai "potencialo išpilstymą" - juk dabar vėl bus tiek "rytinė", tiek "vakarinė" dalys, vienintelis skirtumas - "rytinė" nebevyks ryte. Kur čia teigiamas pokytis? =')

"Tu teigi tai, kad kadangi tu nesuvoki, ką darai, reiškia tu nedarai." - na, nelabai galima būtų kategoriškai teigti, jog tai netiesa. Jei man atrodo, kad aš neįžeidinėju/nežeminu Tavęs, tuomet kas turėtų teisę nuspręsti, jog yra kitaip?

"Liceistai turėtų parodyti, kad <...> licėjaus krikštynos yra kažkas kita, nei pilstymas." Na, niekada tai nebūdavo vien pilstymas. Tendencija susikoncentruoti į purvą ir miltus buvo, tačiau tai nereiškia, jog ji ir toliau būtų išlikusi. Tikriausiai kažkada juk vis tiek kam nors atsibostų tai daryti. :) Vargu, ar uždraudimas - idealiausia išeitis.

2007 m. rugsėjo 26 d. 21:28  
Blogger Tomas Tvarijonas - Anchitonas rašė...

Rinktis kas geriau: moralinės ir fizinės patyčios, ar tik moralinės patyčios? Tikrai, kas geriau? Jeigu jau sakai, kad tas "pasityčiojimas" buvo vienas iš kertinių Krikštynų bruožų, tai matyt jau tikrai buvo tokių žmonių, kurie tai ketino daryti, ir jeigu jau daug ketvirtokų pritaria senajai santvarkai, tai matyt, kad ir dabar yra tokių žmonių pakankamai likę. Tas šiaip jau ir yra nemaloniausia, o, kaip jau sakiau, tai tradicijos klausimas, jeigu ateinantys nuliai nebematys jau Krikštynų kaip pasityčiojimo, tai ir nekurs Krikštynų kaip pasityčiojimo.

O kuri dalis ten tokia jau neįgyvendinama?


Dėl to, "kas anksčiau neleido?", tai vėl pasikartosiu kelis kartus:
1) tradicija, tradicija, tradicija,- kai tavo sąmonėje nuo pirmų metų tarp žodžio Krikštynos ir pasityčiojimas (kalbu bendrai, plačiąja prasme) yra lygybė, tu pats kai kursi Krikštynas, ta lygybė iš tavo mąstymo niekur nedings staiga stebuklingai. Žinoma, galima sakyti, kad, jeigu atsirastų kūrybingų laisvų žmonių, gali jos būti ir kitokios nepriklausomai nuo ankstesnių metų, tačiau juk tokių žmonių - nors kibirais semk, o tokiem renginiam kaip Krikštynos, kuriom visas kursas susidomėjęs, žiūrėti vien tik į individą yra beprasmiška, iš jo tokiose situacijose viskas pereina į tą skambų žodį grupinę sąmonę, kuri labai gražiai moka suprastint visus išsišokimus, o tada jau reikia tiesiog nueiti į kokį didesnį susirinkimą - tradicijos pergalė bus aiškesnė negu aiški.
2)Vėlgi, kaip jau minėjau, apimties prastinimas - labai kryptingas dalykas. Dabar turint mažiau kur savo potenciją mėtyti galvojant kaip čia ką įspūdingiau apspjovus, vietoj to bus galima tą pusę valandos skirti įdomesniem muzikiniams akordams sugalvoti ar geresniom dekoracijom padaryti.

Aš neprisidedu dėl renginio tikrai ne todėl, kad aš čia nusiplaučiau, parodyt, kad moku gražiai pakalbėti, bet kai kyla reikalas - tyliai pasišalint, jeigu jau būčiau į tai linkęs, manau, puodukų per Rugsėjo pirmą niekas man nedalintų. Neprisidedu prie Krikštynų, nes šiai metai kiekvieną dieną iš karto po pamokų lankau įvairias VGTU architektūros paskaitas (kompozicijas, meno istoriją etc.), taip pat pas dailininką akademinio piešimo mokytis einu ir dar laisvom minutėm kuriu eine große projektą apie Kultūrą. Plius, kadangi namo grįžtu prieš aštuonias keikvieną mielą dieną , laisvalaikiu ruošiu namų darbus ir mokausi kontroliniams. Nesakau, kad vėl įsisukęs į renginių darymą nesuspėčiau visur sulankstyti, tačiau kokybė kristų visur, o aš to nenoriu. Eigu domiuosi, padiskutuoju su mokytojai, mokiniais, užsuku į susirinkimus. Štai kokios tos priežastys. Nors tavo mąstymas vis tiek mane veda prie kažkokiu nelogiškų dalykų - tarkim yra firmos vadovas ir jis norėdamas įdiegti naują įdėją, tarkim, kad visi darbininkai ceche dirbtų su specialiais kombinzonais, anot tavęs, privalo pats rengtis tokį kombinzoną, sėstis prie staklių ir rodyti visiem gerą pavyzdį. Tu paneiginėji idėjas , nes jas sakantis žmogus pats su teptuku nesėdi 104-tam ir netapo dekoracijų? Ir vien tai reiškia, kad tas idėjas reikia atmesti? Taip, sutinku, kad "all theory and no action" niekur neatves, bet tai juk kelio pradžia.[ http://www.youtube.com/watch?v=OtuYWyjk4ZI ]. Ir kaip jau sakiau, tikėtis, kad šiemetinės Krikštynos bus nuostabios yra tas pats kaip tikėtis, kad Lietuva 1993 metais būtų tapusi Europoje pirmaujančia šalimi. Bet tai nieko bendro neturi su idėjų geru ar blogumu, tai gali laikas parodyti: jiegu aš metęs nepataikiau vieno tritaškio, tai dar nereiškia kad aš jų nemoku mėtyti, tačiau pažiūrėk į sezono statistiką ir bus viskas aišku.

Naujas formatas gi ir yra pasityčiojimo nebuvimas (arba, žvelgiant blaiviai ir praktiškai, sumažinimas iki minimumo) - viskas, tik tiek. Tad pagal aną formatą (Krikštynas su pilstymu) padaryti kažką, kas nenublanktų Krikštynom su pilstymu yra logiškai neįmanoma. Niekas to nedraudžia. Niekas nesistengia tų krikštynų paskandinti, norima tik šitą vieną mažą smulkmeną - pasityčiojimą - išbraukti. Tai yra vienintelis dalykas kuo skiriasi senos Krikštynos nuo naujų - kitų skirtumų nėra. Manai, kad jį reikia palikti - let it be, tavo nuomonė, tačiau teigti, kad Krikštynas reikia labiau vertiniti ir išskirti dėl to, kad jose, skirtingai negu kituose renginiuose, leidžiama š pasimėtyti ir pasityčioti iš naujokų..gosh, Vykintai. Lietuva yra ypač žavinti ir kerinti ES narė, nes ten yra didžiausias savižudybių skaičius vienam asmeniui ir tai bendrą Europos vaizdą ypatingai praskaidrina. Nagi. Taip, aš suprantu, kad tai yra labai žavu, pamatyti kažką tokio, ko niekad nebūna, ant to visa Hollywood'o filmų pramonė paremta, dėl to mes galime youtube'e pamatyti gatvės muštynių vaizdus, o ant Kiemelis FM durų - falą, tačiau ar į tą viliojantį ir traukiantį Įspūdį mes turėtume orientuotis? Ar bendrojo lavinimo mokykla į ta turėtų orientuotis? Ar tuo labiau Licėjus turėtų į tai orientuotis? Mediumas - koncertas, Sparnai - koncertas, karnavalas - koncertas...patikėk, tu tą pats puikiai supranti, apart koncerto dalių, tie dalykai taaaiip skiriasi. Taip, visi jie yra pasirodymai - ateikit, mes jum turim ką parodyti, bet tai juk tai ir yra renginys, kad visi ten ką nors ant scenos kalba dar nereiškia, kad visi yra vienodi, tiesiog scena toks padaras skirtas nuo jos kalbėti. O bandyti įsūdyti vieną "prieskoniams" skirtą renginuką "ne ant scenos" (nors ir tai...)(o ir beje, tokiu renginių - pilna - užgavienės, menų savaitės kai kurios dalys, dviračių ralis, ką jau kalbėti apie Šimtadienį), per kurį galima būtų šlykščiau pasidrapstyti, paremti jį pažeminimu, vien tam, kad skanesnis metų renginių kalendorius būtų...... Jeigu tu iš tikro taip manai, tai čia jau ne mūsų požiūriai skiriasi, čia jau mūsų supratimas apie esminius gyvenimo dėsnius skiriasi, toliau šita diskusija yra bevertė - mes pagrindinėtume savo teiginius visiškai prieštaraujančiom aksiomomis, būtų beviltiška. Tikiuosi, aš čia kažką ne taip supratau šitoj tavo paastraipoj.

2007 m. rugsėjo 26 d. 21:34  
Blogger Tomas Tvarijonas - Anchitonas rašė...

^čia Vykintui, Mantui kada vėliau...

2007 m. rugsėjo 26 d. 21:40  
Blogger vaškys rašė...

to anonimiškas: jei pasistengčiau rašyti sistemingiau, tai mano pusė atrodytų nemažiau argumentuota. dabar rašau tokiu mind flow, kur mažai konstruktyvumo, todėl ne kažin kas ir atrodo. o taip tai dzin. ačiū už nešališkuma. nors jei esi licėistas, tai turėtum būt šališkas.


tomui: neperskaičiau visko - dabar neturiu tam ūpo. bet kiek pastebėjau, negražiai interpretuoji mane.

2007 m. rugsėjo 27 d. 15:43  
Blogger vaškys rašė...

trumpai paaiškinsiu krikštynų esmę. ateina į licėjų nulis - niekas. krikštynos pirmasis išbandymas, paverščiantis ji licėistu - fuxu. dabar ateis visi. ir mes su jais pradėsime elgtis kaip su karaliais. dulkes šluostyt iš po kojų. nu tai koks čia nulis?
nėra nulio> koks tolkas rengti krikštynas apskritai.

o kad mes jiems glostysime galveles, kaip kad tau patiktų, tai kas iš to. blemba. gyvenimas dar ne taip juos apšiks. atsimerk.

2007 m. rugsėjo 27 d. 15:47  
Blogger Tomas Tvarijonas - Anchitonas rašė...

Jei gali, tai pasakyk, kur aš ne taip tavo mintis supratau, labai norėčiau pasitaisyti, kad neaiškumų neliktų, o ir šiaip į naudą man pažiūrėti, kur aš apsižioplinau. Dėkui iš anksto.

Vykinta, tokia yra Krikštynų (apskritai, bet kokio priėmimo į bendruomenę esmė), su tavim sutinku visom šešiom, esu už tai dabar ir mano mirties valandą. Visiškai. Dabar, vėl nesuvokiu tavo interpretacijos dėl galvučių glostymo. Kas sakė, kad mes jiem raudonus kilimus klosim? Kas sakė, kad jiem reikia atėjusiem po bučkį į žanduką ir čiulpinuką už 1,40Lt į ranką?? Negi tu viską suvoki tik kad yra pasityčiojimas, purvai ir pajuokos, o viskas, kas ne tai, yra tarsi susitikimo su mormonais scena (atidirbta šypsena, malonus pokalbis). Tarp šitų dviejų pusių yra dar visa vaivorykštė pasirinkimų. Nori išbandymo per Krikštynas - puiku, niekas to nedraudžia, netgi atvirkščiai, niekas nesuprastų, jeigu jo nebūtų. Bet mintis, kad norint įstoti į Licėjaus bendruomenę reikia būti nužemintam, apspjaudytam, apkoliotam, skamba žiauriai tragiškai ir graudžiai. Labai tikiuosi, ne tik man.

2007 m. rugsėjo 27 d. 17:35  
Blogger Tomas Tvarijonas - Anchitonas rašė...

Mantui.

Taip, kone viskas iš tiesų lieka. Tik, kaip suprantu, tos dalys bus labiau koncentruotos, pavyzdžiui, dėl tokio dalyko kaip valgymas - nesu įsitikinęs, ar jis bus, filmas, kurį per pertrauką rodydavo, ko gero, bus viena iš vakarinės programos dalių. Bet tai čia tarp kitko. Svarbiau dėl tos potencijos man atrodo tai, kad žmonėms nereiks sukti galvų kaip įspūdingiau apdrapstyti nulius, o vietoj to laiką galės skirti kitiem dalykam.

Teisę nuspręsti tokiu atvejus turi akivaizdūs faktai. Jeigu aš miške atsistojęs šaudau į medžius ir manau, kad niekam nieko blogo nedarau, bet tos mano kulkos iškula kaimynų langus, tai kaži ar reikia didelių filosofijų vertinant ar aš darau kam žalą ar ne. Tas pats jeigu aš noriu padaryti įspūdingas Krikštynas, bet nesuvokdamas, kad jos gali būti kitokios aš per jas vien pažeminu nulius, tai akivaizdu pamačius, kad aš iš jų tyčiojuosi konstatuoti, kad aš iš jų tyčiojuosi. Tiesa, geras pavyzdys - įstatymo nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės, vadinasi galima padaryti kažką blogo, net nesuvokiant, kad tai yra blogai.

Na, taip, gal ir būtų kam nors atėję į galvą tą pasityčiojimą išmesti, bet tai negi mes matom, kad yra kažkas ne taip ir žiūrim, laukiam, kol tai susitvarkys. Vyriausybė, juk pastebėjusi nedarbo problemą įveda sprendimus, o nelaukia kol visi patys staiga ims dirbti ir kurti darbo vietas. Tas uždraudimas - parodymas kontūrų, kaip Krikštynos yra įsivaizduojamos, vizija į kurią pusę turi eiti viskas. Bent jau aš taip suvokiu, juk kaip jau kalbėjom, kone niekas yra neuždrausta, vienintelis dalykas kurio neleidžia - kryptingo tyčiojimosi, į viziją, kaip turi atrodyti Krikštynos, tai neįeina. Tai tik tiek, nieko juk daugiau ten nepanaikino, visokie rytinės dalies perkėlimas, tai čia jau mokslo ir saugumo problemos klausimai, o dėl pačios šventės, tai ir viskas.

2007 m. rugsėjo 27 d. 17:53  
Blogger Mx rašė...

kazkaip jus vis trypciojat vietoj. is taves tomai neblogas sofistas, bet tie tavo palyginimai nera visai tixlus. del tos spec aprangos firmoje - jei jou taip tai tavo vaidmuo toje firmoje yra tokio pat darbininko kaip ir kiti tik kuris arsiai gina aprangos ideja nors pac jos nedevi nes ai tai as nelabai galiu nes man cia vat nelabai galima bet as aisq isivaizduoju kaip tai turetu atrodyti nes as kalbejou su virsininku ir maciou kaip kiti buvo uzsideje. o kodel direktoriui kazkaip niekas nekliuvo kol jo paties vaikai neatejo i liceju? o jeigu jie butu ateje keliais metais veliou, kas tada? toliou tiek tomas tiek direktorius vis kartoja kad yra alternatyvos krikstynoms lygybes zenklas pazeminimui. kokios?

2007 m. spalio 1 d. 20:33  

Rašyti komentarą

Užsisakykite Rašyti komentarus [Atom]

<< Pradinis puslapis